Δείτε πώς θα δουλέψουμε αποτελεσματικά από το σπίτι χωρίς να αποτρελαθούμε

Συμβουλές για καλύτερη απόδοση από το γραφείο του σαλονιού μας

83

Η εξάπλωση του κορονοϊού γίνεται με γρήγορους ρυθμούς παγκοσμίως και τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (Centers for Disease Control and Prevention) συνιστούν την κοινωνική αποστασιοποίηση ως έναν από τους τρόπους καταπολέμησης εξάπλωσης του ιού.

Ενας μεγάλος αριθμός εργαζομένων σε επιχειρήσεις και ομίλους ανά τον κόσμο έχει ήδη καθιερώσει εργασία εξ αποστάσεως για προληπτικούς λόγους. Κι ενώ η εργασία από το σπίτι μπορεί να μοιάζει μια ευχάριστη εμπειρία δεδομένου ότι βρισκόμαστε στον προσωπικό μας χώρο και υπάρχει περισσότερη άνεση, για πολλούς είναι μια δύσκολη κατάσταση.

Σίγουρα, η εργασία από το σπίτι έχει τα προνόμιά της. Βρισκόμαστε συνέχεια στο σπίτι για να παραλαμβάνουμε παραγγελίες, μπορούμε να δουλεύουμε με μουσική υπόκρουση, δεν υπάρχει ο θόρυβος του γραφείου και ίσως αισθανθούμε περισσότερο παραγωγικοί. ΄Ομως η μοναξιά για κάποιο χρονικό διάστημα, πιθανόν να φέρει το αντίθετο αποτέλεσμα και να αρχίσουμε να χάνουμε την αίσθηση του εαυτού μας.

Αν ο εργοδότης έχει ζητήσει να δουλέψουμε από το σπίτι, αυτή είναι η στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσουμε ώστε να διατηρήσουμε τον επαγγελματισμό και την ψυχραιμία μας:

Αρχικά πρέπει να κατανοήσουμε ότι η εργασία από το σπίτι είναι πολυτέλεια και ότι πολλοί δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα, γεγονός που είναι ανησυχητικό στις ημέρες μας, για την δημόσια υγεία.

Αν ακολουθήσουμε τις παρακάτω συμβουλές, θα έχουμε μια επιτυχημένη ρουτίνα και καλή απόδοση, για όσο καιρό εργαστούμε από το γραφείο του σπιτιού μας. Τι πρέπει λοιπόν να κάνουμε;

Να ντυθούμε

Είναι σίγουρα ελκυστική η εργασία από το σπίτι φορώντας πυτζάμες και με το λάπτοπ στο κρεβάτι, όμως καλό είναι να σηκωθούμε και να ντυθούμε όπως θα κάναμε αν ετοιμαζόμασταν για να πάμε στον χώρο εργασίας. Αν παραμείνουμε με τις πυτζάμες, θα είναι πιο αργή η λειτουργία του εγκεφάλου ώστε να ανταπεξέλθουμε στα καθήκοντά μας.

Να έχουμε ένα σωστό χώρο εργασίας

Είναι λάθος να δουλέψουμε στο κρεβάτι, τον καναπέ, την πολυθρόνα, παρά μόνο αν δεν υπάρχουν άλλες επιλογές. Καλό θα είναι να βρούμε ένα τραπεζάκι του καφέ ως γραφείο ή οτιδήποτε μπορεί να στηρίξει το λάπτοπ για ένα μεγάλο μέρος της ημέρας. Προσοχή όμως στην υπερθέρμανση του φορητού υπολογιστή. Ας φροντίσουμε αυτόν τον προσωρινό χώρο εργασίας και ας τον διατηρήσουμε καθαρό και με λίγα αντικείμενα, ώστε να γίνεται η δουλειά πιο σωστά.

Να βγούμε έξω

Κάθε δυο ή τρεις μέρες μετά από παραμονή στο σπίτι, καλό θα ήταν να βγούμε έξω, να δουλέψουμε για λίγες ώρες σε μια καφετέρια και γενικά να αναπνεύσουμε καθαρό αέρα και να αλλάξουμε σκηνικό. Αν έχουμε κατοικίδια στο διαμέρισμα, η βόλτα θα γίνει χωρίς ενοχές. Ολα αυτά σε περίπτωση που δεν βρίσκεται ολόκληρη η πόλη ή χώρα σε καραντίνα.

Να συμβιώσουμε αρμονικά με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας

Σε περίπτωση που μείνουμε σε εθελοντική καραντίνα, είναι σημαντικό να επικοινωνήσουμε το πρόγραμμά μας στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας, ώστε να υπάρξει σεβασμός και να λειτουργήσει καλύτερα η εργασία από το σπίτι. Γι αυτό το λόγο είναι απαραίτητοι οι κανόνες καλής συμβίωσης, κυρίως σε περίπτωση που υπάρχουν παιδιά στο σπίτι, λόγω κλεισίματος των σχολείων.

Να επικοινωνούμε με τους συναδέρφους μας

Η εργασία εξ αποστάσεως μπορεί να προκαλέσει συναισθήματα μοναξιάς και κοινωνικού άγχους. Οπότε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα επαγγελματικά εργαλεία όπως το Slack είναι ο καλύτερός μας φίλος σε αυτές τις περιπτώσεις. Μπορούμε να επικοινωνήσουμε με τους συναδέλφους μας ανά πάσα στιγμή, είτε για δουλειά ή για να σχολιάσουμε οτιδήποτε που δεν σχετίζεται με αυτή. Με αυτόν τον τρόπο δεν αισθανόμαστε μόνοι πλέον.

Οχι τηλεόραση

Εκτός αν εργαζόμαστε σε αίθουσα σύνταξης ή άλλο δημοσιογραφικό μέσο και πρέπει να ενημερωνόμαστε συνέχεια για την επικαιρότητα. Η τηλεόραση ως θόρυβος μέσα στο σπίτι, τις περισσότερες φορές μας αποσυντονίζει από τις αρμοδιότητες της δουλειάς και δημιουργεί άγχος και σύγχυση. Αν ωστόσο, υπάρχει επιθυμία για «λευκό θόρυβο» (white noise), η χαλαρωτική μουσική είναι η καλύτερη λύση.

Να ετοιμάσουμε ωφέλιμα σνακ

Ο πιο συνηθισμένος περισπασμός είναι η βόλτα στην κουζίνα και πιο συγκεκριμένα το ντουλάπι και το ψυγείο για κατανάλωση σνακ, χωρίς απαραίτητα να πεινάμε. Ομως θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να προτιμούμε υγιεινά σνακ όπως το καρότο, μια μπάρα δημητριακών, μια μπανάνα, ένα μήλο και να μαγειρέψουμε από το προηγούμενο βράδυ ώστε να υπάρχει αρκετή ποσότητα φαγητού στο ψυγείο.

Πολίτες που ανησυχούν ότι πάσχουν από λοίμωξη του αναπνευστικού (πυρετό ή/και βήχα ή/και δύσπνοια) και ήρθαν σε επαφή με πιθανό ή επιβεβαιωμένο κρούσμα ή έχουν ιστορικό ταξιδιού σε πληττόμενες χώρες θα πρέπει να επικοινωνούν με τον ΕΟΔΥ στο τηλ. 210.52.12.054.

Δεν θα πρέπει να επισκέπτονται ιδιωτικά ιατρεία, εφημερεύοντα νοσοκομεία, εξωτερικά ιατρεία κ.λπ. Ο ΕΟΔΥ θα μεριμνήσει για την διακομιδή τους σε νοσοκομεία αναφοράς του κορονοϊού. Χρήσιμες πληροφορίες εδώ.

Πηγή: Wired